Трибина jе одржанa 23.11.2024. у Центру за стручно усавршавање у Нишу. Нa oвој трибини су приказани практични алати и технике који могу да помогну да се ефикасно управља стресом и да се спречи сагоревање у професионалном животу.Пре рада натрибини, педагог и психолог су извршиле онлајн анкетирање за процену стреса наставника у нашој школи.
Циљ скупа је био јaчање компетенција запослених у установама образовања и васпитања за развој стратегија за превладавање стреса и бољег разумевања узрока, симптома и последица сагоревања у наставничкој професији.
На трибини су обрађене следеће теме:
(1) Теоријски оквир – психологија стреса
- Информисање запослених у установама образовања и васпитања о облицима и врстама стреса.
- Начини испољавања стреса и психофизичких симптома сагоревања на раду.
- Развијање способности препознавања потенцијалних стресора који могу да доведу до сагоревања.
(2) Стратегије превладавања и управљања стресом
- Информисање запослених о техникама превенције и вештинама које се примењују за смањење стреса.
- Приказ стратегија за превладавање и управљање стресом у наставничкој професији.
(3) Креирање акционог плана превенције сагоревања
- Подстицање и оснаживање запослених да креирају превентивни акциони план, који ће се спроводити у образовно-васпитним установама у циљу идентификације симптома сагоревања.
Реализатори радионица сусамосталне саветнице Татјана Живановић и Јасмина Гејо, Министарство просвете, Школска управа Ниш.
Александра Влатковић, педагог
Славица Николић, психолог